13 Mei 2013

Pelukan Sepertiga Malam


Oleh : Iva Wulandari
Pegiat Lembaga Kebudayaan KAMMI (LEKMI)


Dalam hening, 
Aku merasa semua yang tadinya begitu asing diam tak bergeming khusyu' bersanding sebagaimana sajadah dan kening
Dalam pekat, 
Aku melihat persinggungan kita benar-benar terasa begitu dekat, hangat, khidmat
dalam sunyi, 
Aku mendengar lebih tajam nyanyian surgawi mendendang indah mengiringi pertemuan indah tak terbeli
dalam sujud,
Aku mencium setiap pinta yg perlahan terbang mengangkasa membawa takut dan harapku akan takdirnya terwujud
Dan dalam sepertiga malam ini,
Aku memeluk kasih yang tiada pernah minta belas kasih, 
Aku memeluk cinta yang tiada pernah habis kureguk manisnya
Aku memeluk rindu yang tiada pernah ia berujung pilu
Aku memeluk hati yang tiada pernah ingkar janji

Kau, aku, dan sepertiga malam dimana kita mesra bersua...

Jogja, 10 Mei 2013

Tidak ada komentar:

Posting Komentar